Зі слів вчителя фізики: “От зустрічаю людей. Вони дізнаються про мій фах, і тоді з переляком в очах пригадують свої шкільні роки і уроки фізики. Спочатку для мене це було не дуже зрозуміло, але згодом я склала для себе цей пазл.
Так от, по-перше, поява фізики та хімії в українській системі освіти припадає на 7-ий клас, до того часу природній дитячий інстинкт пізнання та досліджень майже проходить і витісняється іншими “важливими речами”.
По-друге, починаючи з 7-го, і аж до 11-го класу, ми маємо в цілому невтішну картину: діти не знають елементарних речей про світ, який їх оточує і ще гірше не бачать потреби у цих знаннях. Викладання фізики та хімії тісно пов’язане з математикою, що робить їх важчими для сприйняття.
Після декількох років спроб змінити цю тенденцію у своїй роботі, - я дійшла до висновку, що вивчення фізики та хімії слід починати набагато раніше.
Якщо розглядати досвід інших країн, то такий предмет як Science (куди входять природничі дисципліни, в тому числі фізика та хімія) з’являється у дітей ще у дошкіллі, коли дитина хоче пізнавати світ.
І, тоді будь-яке природне явище викликає подив і бажання досліджувати. Зникає потреба «завчити, здати та забути».
Щорічно додаються нові знання, вибудовуючи поступово фундамент у повноцінний комплекс.
Коли приходить час ввести математичні підрахунки до предметів science, - то це просто накладається на вже сформовану базу знань.
Щоб стати успішним у житті, не обов’язково знати закони Фарадея, чи розуміти квантову механіку, але наявність логіки та критичного мислення точно стане в нагоді, і саме ці таланти точно розвиває моя фізика)